لوگو دما بخار

سود و درامد کارواش بخار | استراتژی های موثر برای افزایش درآمد سالانه کارواش

سود و درامد کارواش بخار | استراتژی های موثر برای افزایش درآمد سالانه کارواش

آیا از سود سالانه کارواش مطلع هستید؟ آیا از وضعیت درآمد خودتان مطلع هستید؟

به عنوان یک صاحب کارواش باید از میزان درآمد و سود کارواش خود اطلاع داشته باشید و در صورت لزوم نسبت به افزایش آن تلاش نمایید.

برخی صاحبان کارواش می گویند که من از وضعیت درآمد خودم اطلاعی ندارم اما میدانم که درآمد دارم.

profit

ممکن است این پاسخ خود صاحب کارواش را راضی کند اما در حقیقت نباید چنین باشد. آگاهی از میزان سود و راه های افزایش این درآمد تفاوت موفقیت و شکست را تعیین می کند.

اعداد و ارقامی که باید بدانید:

بر طبق آمار و ارقامی که معمولا در بین صاحبان این شغل وجود دارد در آمد سالانه کارواش در ایران بطور متوسط بین 10 تا 100 میلیون تومان است.

شما می توانید سود سالانه کارواش خودتان را با محاسبه تفاوت آن چیزی که کسب کرده اید در برابر مبالغ خرج شده در طول سال محاسبه نمایید.

این مبالغ می تواند شامل اجاره یا هزینه تهیه محل، لوازم و تجهیزات و مالیات و از همه مهم تر هزینه نیروی انسانی باشد.

با توجه به مطالب بیان شده ببینید کارواش شما چه درآمدی دارد؟

اگر درآمد سالیانه شما از متوسط بیان شده بیشتر است می توان نتیجه گرفت درآمد خوبی دارید و در صورتی که درآمد به مراتب کمتری دارید وقت این رسیده که از خودتان سوال کنید که برای افزایش درآمد کارواش خود چه اقدامی می توانید انجام دهید.

سود کارواش و سلامت کسب و کار کارواشی شما

سود حاصل از کارواش را به عنوان پالس سلامت کسب و کارتان در نظر بگیرید همانگونه که زمانی که ورزش می کنید ضربان قلب شما بالاتر رفته و بدن شما سالم تر می شود یعنی بدن شما بهتر کار می کند سود کم در کارواش یعنی کسب و کار شما بخوبی کار نمی کند.

بسیاری از مردم ممکن است از انجام ورزش لذت نبرند و حتی آنها را خسته کند اما بدلیل اینکه برای آنها مفید است، ورزش می کنند.

برخی از اقداماتی که برای ارتقاء شغل کارواش و جذب مشتریان بیشتر لازم است انجام دهید ممکن است برای شما جذاب نباشد. اما اگر می خواهید کسب و کار خود را ادامه دهید مجبورید آنها را انجام دهید.

سود کارواش خود را افزایش دهید

برای افزایش سود کارواش چه کارهایی می توانید انجام دهید؟ برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا چند فاکتور را مشخص کنید.

برای شروع، آیا از تعداد مشتریانی که به کارواش شما می آیند رضایت دارید؟

اگر پاسخ شما نه می باشد پس باید تعداد بیشتری از آنها را جذب نمایید. برای جذب مشتریان جدید از فنون بازاریابی استفاده نمایید. یک راه ارزان و در دسترس همگان برای بازاریابی که معمولا نتایج مثبتی دارد استفاده از شبکه های اجتماعی است.

سوال دوم این است که آیا قیمت شما خیلی زیاد است یا نه؟

اگر شما خودتان را با رقبا مقایسه کنید و به این نتیجه می رسید که قیمت خدمات کارواش شما زیاد است باید درباره یک راه حل ویژه فکر کنید.

تبلیغات برای جذب مشتریان جدید و کسانی که به دنبال شستن خودروی خود با قیمت پایینتر از حد معمول هستند تعداد زیادی از این مشتریان وجود دارند که شما می توانید آنها را جذب کارواش خود کنید و با قیمت مناسب خودروهای آنها را شستشو دهید.

سرمایه گذاری در خرید تجهیزات کارواش جدید برای افزایش سود شما

ابزار حرفه ای شستشوی اتومبیل برای موفقیت در هر کارواشی ضروری است. بدون تجهیزات مناسب، کسب و کار شما بخوبی انجام نخواهد شد.

اگر می خواهید کارواش شما سود مناسبی داشته باشد باید برای خرید آخرین مدل تجهیزات کارواش سرمایه گذاری کنید.

 

دستگاه های کارواش بخار ثابت و سیار

کارواش بخار سوپر استیم
کارواش بخار فوری
بخارشوی بویلری
دیگ بخار کارواش
دیگ بخار برقی کارواش 15 کیلو وات عمودی
دستگاه بخار برقی
جت پرشر آبداغ
جت پرشر آبداغ کارواش

 خرید کارواش بخار

یکی از ابزارهایی که می تواند به شدت برای کارواش شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد دستگاه کارواش بخار است. خودروهای جدید سیستم داخلی پیشرفته ای دارند که در شستشوی با آب ممکن است آسیب ببینند بنابراین صاحبان آنها ترجیح می دهند هزینه بالاتری در قبال روش های کم خطرتر بپردازند.

کارواش بخار یکی از این ابزارهاست. با تبلیغات مناسب کارواش بخار می تواند سودآوری بسیار زیادی برای شما داشته باشد. مخصوصا اگر رقبای شما کمتر از آن استفاده می کنند.

با توجه به اینکه کارواش بخار به سرعت در حال فراگیر شدن است و اکثر کارواش داران به استفاده از آن روی آورده اند. دیر یا زود چاره ای جز خرید دستگاه کارواش بخار نخواهید داشت.

پس برای عقب نماندن از سایر همکاران هرچه زودتر نسبت به افزودن این دستگاه کاربردی و پرآوازه به کارواش خود اقدام نمایید.

در خرید کارواش بخار دقت کنید که از آخرین تکنولوژی ساخت این دستگاه استفاده نمایید. در غیر این صورت بزودی مجبور به جایگزینی دستگاه خریداری شده با یک مدل جدیدتر خواهید بود.

برآورد درآمد و هزینه های کارواش

شغل کارواش  یک سری هزینه های اولیه و روزمره دارد که باید در نظر گرفته شود و معمولا باید این هزینه ها قبل از راه اندازی شغل کارواش بررسی شود.

راه اندازی شغل کارواش یک راه خوب برای ایجاد شغل است. طبق آمار ثبت شده جهانی که نشان می‌دهد هر کارواش بطور متوسط در سال حدود 20 هزار ماشین را می‌شوید.

اگر قیمت یک شستشوی معمولی را 25 هزار تومان در نظر بگیریم، سالانه حدود 500 میلیون تومان درآمد کسب می کنید.

که از این مبلغ باید مقداری را صرف مواد شوینده برای هر خودرو و قسمتی را هم برای نگهداری وسایل و تجهیزات کارواش هزینه کرد.

برآورد هزینه اولیه راه اندازی کارواش

برای راه اندازی شغل کارواش علاوه بر هزینه اولیه باید اجاره یا خرید محل کارواش، هزینه خرید تجهیزات را در نظر گرفت. مکانی که برای کارواش در نظر می گیریم باید دارای محیطی برای مدیریت، محلی برای انتظار مشتری و اتاقی برای استراحت کارگران و فضایی جداگانه برای شستشو، خشک کردن خودرو و نگهداری وسایل باشد.

(اما در نظر داشته باشید که دستگاه های کارواش بخار نیاز به تاسیسات خاصی ندارند و از آنجایی که چرخدار هستند براحتی قابل جابجایی اند.)

هزینه های متغیر شغل کارواش

هزینه هایی که هر ماه ممکن است تغییر کنند مانند قبوض گاز، برق، آب، مواد شستشو و نانو و هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه ها هستند، که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

پرداخت قبوض

هزینه برق و گاز

تقریبا همه دستگاه‌ها و تجیهزات کارواش به برق نیاز دارند و طبق برآوردها خشک کن های خودرو بیشترین برق را مصرف می‌کنند. در ضمن برای تمیزی بهتر ماشین به آب گرم نیاز داریم، پس باید هزینه گاز را هم در نظر بگیریم.

برآورد هزینه آب و مواد شستشو

شغل کارواش مستقیما به مصرف آب نیاز دارد و جایگزینی برایش نیست ولی به دلیل کمبود آب و جریمه ها برای مصرف کننده های پر مصرف می توانیم از دستگاه کارواش بخار استفاده کنیم تا به صورت چشمگیری مصرف آب مجموعه پایین بیاید، و از آن طرف پساب کمتری هم تولید می شود.

مزیت استفاده از کارواش بخار این است که این دستگاه بدلیل تولید بخار پرفشار می تواند بسیاری از کثیفی ها را بدون استفاده از مواد شوینده از بین ببرد و به این ترتیب مصرف مواد شوینده ما را در طول یک ماه به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مواد شوینده کارواش

قیمت دستگاه کارواش بخار چگونه تعیین می شود

در ابتدا برای قیمت گذاری یک دستگاه بخارشوی کارواش باید مشخص کنید در طی روز چه تعداد ماشین برای شست و شو پذیرش می‌کنید و البته از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه، نوع طراحی دستگاه بخار درخواستی است،.

آلیاژ به کار رفته در دستگاه، طراحی تعداد نازل ها و مقدار فضای کار و تعداد مشتری هایی که روزانه مراجعه می‌کنند و بودجه‌ تعیین شده برای تهیه دستگاه کارواش و  زمینه‌ مصرف دستگاه و سوختی که برای تولید بخار استفاده می کنید (گاز، گازوئیل یا برق) همه از عوامل تاثیرگذار در قیمت دستگاه کارواش است.

در مرحله بعد کارشناسان و متخصصان بعد از مشخص کردن موارد بالا دستگاه مناسب با نیازها و بودجه تان را به شما پیشنهاد می دهند، لوازم به کاررفته در هر مدل مثل پمپ و مشعل نیز در تعیین قیمت محاسبه می شود.

از دیگر موارد مهم در قیمت، ثابت یا سیار بودن دستگاه بخار صنعتی است چون لوازم و تجهیزات و تعداد آنها هر یک متفاوت است.

به یاد داشته باشید شرایط مکان و امکانات را هم مدنظر داشته باشید از جمله حجم و کنتور گاز و آمپر برق تا در هنگام نصب به مشکل برنخورید.

نرخ کارواش خودرو در سال 1401 منتشر شد + جدول

رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو تهران گفت: نرخ کارواش‌ها برای امسال تغییر کرده است.

به گزارش خودرو تک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فقیهی افزود: نرخ کارواش برای روشویی پراید، تیبا، پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۲۸ هزار تومان، پژو ۳۵ هزار تومان، تویوتا کمری، سوناتا، ماکسیما و ماشین های سدان ۵۰ هزار تومان، شاسی بلندها ۵۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو تهران می گوید: نرخ زیرشویی برای پراید، تیبا، پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۲۰ هزار تومان، پژو ۳۰ هزار تومان، تویوتا کمری، سوناتا، ماکسیما و ماشین های سدان ۲۲ هزار تومان است.

ردیفخودروروشویی دستیزیرشویی معمولی
تیپ ۱پراید-تیبا-پژو ۲۰۶-ام وی ام ۱۱۰-ساینا۲۸ هزار تومان۲۰ هزار تومان
تیپ ۲پژو پارس-سمند-دنا-رانا-ال ۹۰-ورنا- آوانته- ام وی ام ۳۱۵- لیفان-ریو- ام وی ام ۵۳۰- ۲۰۶ صندوق دار- ساندرو-جیلی سواری- جک- i۳۰-کیا- سرائو-رنو مگان- برلیانس۳۵ هزار تومان،۳۰ هزار تومان
تیپ ۳تویوتا کمری_آزرا- سوناتا- ام جی- نیسان تیانا-اپتیما- ماکسیما-مزدا۳- بنز-النترا-ولستر- جنسیس-رنو کپچر-رنو تلسیمان- لیفان x۶۰- ام وی ام x۳۳- ب ام و سواری۵۰ هزار تومان۳۲ هزار تومان
تیپ ۴لندکروز-پرادو-سانتافه-رونیز-سوزوکی-اسپورتیج-توسان-موهاوی- تویوتا راوفر- جک sS- هایما- ب ام و x۳ و x۶ و خودروهای suv۵۶ هزار تومان

پارسال نرخ کارواش طبق جدول زیر بود:

ردیفخودروروشویی دستیزیرشویی معمولی
تیپ ۱پراید-تیبا-پژو ۲۰۶-ام وی ام ۱۱۰-ساینا۲۰ هزارتومان۱۳ هزار تومان
تیپ ۲پژو پارس-سمند-دنا-رانا-ال ۹۰-ورنا- آوانته- ام وی ام ۳۱۵- لیفان-ریو- ام وی ام ۵۳۰- ۲۰۶ صندوق دار- ساندرو-جیلی سواری- جک- i۳۰-کیا- سرائو-رنو مگان- برلیانس۲۵ هزارتومان۱۵ هزارتومان
تیپ ۳تویوتا کمری_آزرا- سوناتا- ام جی- نیسان تیانا-اپتیما- ماکسیما-مزدا۳- بنز-النترا-ولستر- جنسیس-رنو کپچر-رنو تلسیمان- لیفان x۶۰- ام وی ام x۳۳- ب ام و سواری۳۵ هزارتومان۲۰ هزارتومان
تیپ ۴لندکروز-پرادو-سانتافه-رونیز-سوزوکی-اسپورتیج-توسان-موهاوی- تویوتا راوفر- جک sS- هایما- ب ام و x۳ و x۶ و خودروهای suv۴۰ هزارتومان۳۰ هزارتومان

نتیجه:

با توجه به جدول نرخنامه اتحادیه کارواش برای شستشوی معمولی و یک حساب سر انگشتی، با تهیه دستگاه های اولیه علی الخصوص کارواش نانو بخار  و چند کارگر ماهر می توان با حداقل هزینه بیشترین درآمد را بدست آورد.

(همیشه اجرت شستشوی ماشین با بخار دو برابر شستشوی معمولی است.)

برای نمونه: شستشوی هزینه داخلی و بیرونی یک ماشین معمولی با توجه به نرخنامه اتحادیه 48 هزار تومان است که با توجه به موارد قبلی برای کارواش بخار حدود 100هزار تومان است که اگر یک کارواش حداقل در طول روز 20 ماشین بشوید، در آمد ماهانه آن به 120 میلیون تومان می‌رسد.

که این در آمد معادل حقوق چند سال یک کارگر معمولی است. موضوعی که در شغل کارواش اهمیت دارد، اعتبار آن مجموعه است که ربطی به تخصص و سرمایه ندارد.

خدمات جانبی شغل کارواش

از آنجائیکه در زندگی های امروزه، اکثر مردم با کمبود وقت مواجه هستند و از ترافیک و رفت و آمد کلافه می شوند، شما می‌توانید در کنار شغل کارواش بخار خدمات دیگری را نیز به مشتری ارائه دهید تا هم مشتری آرامش بیشتر و آسودگی خیال بهتری داشته باشد و هم شما در کارتان معتبرتر و در کنار اینکه وفاداری مشتری را بدست می‌آورید از سوددهی بهتری بهره‌مند می‌شوید.

آن خدمات عبارتند از:

تعویض روغن

هر خودرویی بعد از طی مسافت مشخصی نیاز به تعویض روغن دارد که خود بسته به زمان و صرف وقتی دیگر است، اگر شما بتوانید خدمات تعویض روغن ماشین را در یک فضایی نزدیک کارواش بخار انجام دهید، مشتری بیشتری خواهید داشت:

1- به این دلیل که زمان تعویض روغن می‌توان قسمت های فیلتر هوا و …که امکان تمیز شدنش هست را با بخار کاملا خشک شستشو داد.

2- دیگر اینکه مشتری با صرف یک وقت و رفت آمد می‌تواند از خدمات مورد نظرش بهره‌مند شود.

خدمات تعویض روغن در کارواش

کافه تریا

جزء خدمات جانبی کارواش هم محسوب می‌شود. زیرا زمانی که مشتری منتظر دریافت خدمات خود هست و چه بسا که خودرو وی نیاز به تعویض روغن هم داشته باشد، معطلی زیادی دارد که باعث کلافگی مشتری می‌شود.

شما می‌توانید با تهیه مکانی دنج و آرام برای مشتری خود او را دعوت به آرامش کنید، تا بتواند به دور از استرس منتظر انجام خدمات شما باشد و شما هم می‌توانید به کسب درآمد بیشتری برسید.

کافی شاپ در کارواش

سالن آرایشگاه و خشکشویی لباس

در جامعه امروزی همه مردم، با مشکل کمبود وقت مواجه هستند. شما می‌توانید برای رفاه حال مشتریانتان، یک سری خدمات که مشتری مجبور به انجام آن هاست را در اختیارش بگذارید، تا بتواند در حین شستشوی ماشین به کارهای جانبی خویش هم برسد.

یکی دو نمونه از این خدمات، سالن آرایشگاه و خشکشویی لباس است. شما می‌توانید زمانی‌ که مشتری مجبور به انتظار در کارواش شماست را برایش برنامه ریزی کنید، از زمان‌های مرده برایش وقت طلایی بسازید.

به عنوان مثال یک مشتری امشب قصد رفتن به مهمانی دارد. زمانی که از محل کارش بر می‌گردد، چندین کار پیش رو دارد: ماشینش را برای شستشو به کارواش ببرد، لباس هایش را به خشکشویی بدهد و نیاز به آرایشگاه هم دارد.

که هر کدام از این کارها با رفت و آمد 1 الی 2 ساعت  وقتش را می‌گیرد. حالا اگر شما در کنار شغل کارواش، خدمات این چنینی هم داشته باشید. مشتری به کارواش شما جذب می‌شود.

زیرا در طول یکی دو ساعت چندین کار را همزمان انجام می‌دهد، بدون اینکه سوختی مصرف کرده باشد یا در ترافیک معطل شده باشد.

شما باید تا می‌توانید، چالش‌ها و مشکلات مشتریان خود را حل و فصل کنید تا زمانیکه به شما مراجعه می‌کنند، بدانند شما راهکارهای زیادی برای مشکلات آن ها دارید.

ترمیم بدنه خودرو

چه خوب است که در کنار شغل شستشوی ماشین خدمات دیگری جهت زیبایی هر چه بیشتر ماشین مشتری انجام دهید، یکی از این کارها ترمیم و خش‌گیری بدنه خودرو است.

قریب به اتفاق روی بدنه  همه‌ خودروها چه با سهل‌ا‌نگاری خود راننده، چه رانندگان دیگر حداقل خش های جزئی وجود دارد.

مشتری از یک کارواش توقع زیبا شدن ماشینش را به بهترین شکل دارد. حالا اگر شما در کنار شغل کارواش خدمات ترمیم و خش‌گیری ماشین را هم انجام دهید.

باعث جذب مشتری‌هایی می‌شوید که خیلی به ظاهر خودرو خود اهمیت می‌دهند. شما می‌توانید توقعات آن‌ها را برآورده کنید و این دسته از مشتریان را برای همیشه وفادار خود نگه دارید.

زیرا خدمات ترمیم بدنه، خودرو را در حد صفر زیبا می‌کند و رضایت هر مشتری سختگیر را نیز بدست می‌آورد.

برای اطلاع از قیمت و انواع محصولات کارواش بخار با کارشناسان فنی این شرکت تماس بگیرید.

05138437548 – 09306333410

مقالات مرتبط:

درآمد کارواش سیار

مقایسه هزینه و سود انواع مختلف کارواش

چگونه شرکت تولیدکننده کارواش بخار را انتخاب کنیم؟ نظر مشتریان کارواش بخار فوری

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.